I början på 2017 bestämde jag mig för att separera mitt varumärke för bröllop kontra mitt varumärke för barn- och familjefotografering.
Läs om varför jag separerade bröllopsfotografering och barnfotografering i mitt företag…
Beslutet hade jag gått och grunnat på ett tag men det var först i början på 2017 som jag gjorde slag i saken. Men med det kom ju ännu ett beslut att fatta – vad skulle varumärket för bröllop heta?
Jag ville att det skulle vara något på engelska av någon anledning, ofta tycker jag att det mesta klingar bättre på engelska än på svenska. Så jag provade massa olika varianter med massa ord som jag tyckte passade bra. Jag vände och vred på ord som Embrace, Blessing, Skyline, Blissful och Eternity. Jag provade både Rosy Skyline och Dreamy Skyline, eftersom just Skyline kändes bekvämt på tungan. Men av någon anledning kändes det inte rätt i hjärtat.
Jag insåg att namnet behövde djupare mening än något som bara lät bra. Namnet behövde både handla och kärlek såklart, eftersom kärlek är det jag dokumenterar. Men det behövde också återspegla mig och min resa på något sätt, det behövde ha en tydligare personlig koppling.
Sedan kom det bara till mig. Dawning Love. Det var ju så det hade börjat 2009, en groende kärlek för fotografering och framförallt till bröllopsfotografering. En kärlek som gjorde att jag köpte kamera, startade företag och idag faktiskt driver det företaget på heltid.
Det var berättelsen om hur jag valde namnet Dawning Love Wedding Photography till mitt varumärke för bröllopsfotografering.